Produkty, których używamy, nie są wybierane przypadkowo. Staramy się, by nie miały konserwantów i innych
niepożądanych składników, ale nie czarujmy się – żyjemy w XXI wieku… Lekko nie jest:) Fajnie jest mieć wybór w szafce, żeby zapewnić dziecku różnorodność, bo to ono wybiera:).

Gotowe/gotowi na zakupowe szaleństwo? Zaczynamy!

Wg nas, zawsze, ale to zawsze warto mieć pod ręką (a raczej w kuchennej szafce):

KASZE i KASZKI

Do wyboru, do koloru: jaglana, jęczmienna, gryczana, kuskus, manna, kukurydziana, orkiszowa… My polecamy np. kaszki HELPA.


PŁATKI ZBOŻOWE

Ryżowe, jaglane, owsiane i owsiane górskie, orkiszowe. W sam raz na śniadanie:)

ZIOŁA I PRZYPRAWY

Świeże i suszone- tymianek, rozmaryn, curry, czosnek, koperek, pietruszka, pieprz, kardamon, cynamon, kurkuma, zioła prowansalskie, oregano, bazylia i wiele wiele innych. Zioła nadają aromat, podkreślają smak, nadają piękną barwę. Zachęcamy świeże, ale suszone też są super!

MĄKI

Zamiast pszennej np. orkiszowa, pszenna pełnoziarnista, żytnia, gryczana, amarantusowa, ryżowa czy kukurydziana. Zmieniają smak potraw, ale w sposób pozytywny. Polecamy mąkę pszenną pełnoziarnistą – jest zdrowsza od zwykłej pszennej, a różnicy w smaku drastycznie nie czuć.

SUSZONE OWOCE

Morele, śliwki, rodzynki, żurawina, jagody, itp. Kupując je zawsze zwracajcie uwagę na to, w jaki sposób były konserwowane- nigdy nie kupujcie tych, do których konserwacji użyto siarki! Na pierwszy rzut oka można już rozpoznać. Np. te śliczne, pomarańczowe morele są tak konserwowane. Brązowawe są tymi dobrymi. Ale zawsze dla pewności przeczytajcie etykietkę.

AMARANTUS

Bogactwo wapnia, żelaza, magnezu, potasu, błonnika, białka…Nie ma tu tyle miejsca na całą tę dobroć:)

amarantus ekspandowany:

amarantus popp

amarantus w ziarnach:

amarantus ziarna

MLEKO ROŚLINNE
Często w przepisach niezbędne, a krowiego podać np. nie chcecie. Dlatego proponujemy roślinne odpowiedniki – kokosowe, owsiane, migdałowe, itp. (ryżowe nie jest wskazane dla dzieci). Tutaj umieściłyśmy kupne, ale możesz je sama/sam zrobić. Przepisy tutaj.
Different vegan milk in glass. Almond milk, sezame milk and oatm
MAKARONY
Najlepiej o ciekawych kształtach, które są wygodne dla dziecka.
makarony
OLEJE TŁOCZONE NA ZIMNO
SA świetnym i bardzo zdrowym dodatkiem do surówek, kaszek, zup itp. Wystarczy kilka kropelek dziennie, by dodać organizmowi dziecka niezbędnych tłuszczów. Olej z czarnuszki podajemy do picia zimą (na odporność). Wybieramy również inne oleje np. lniany, z pestek dyni, czy słonecznikowy.
olej rzepjpg
MROŻONKI
Gdy nie mamy sezonu na świeże warzywa, stawiamy na mrożonki. Zawsze dobrze mieć wybór w zamrażarce, by stworzyć jakieś mini kulinarne dzieło dla malucha i całej rodziny:)

 

Frozen vegetables.