Czy dzieci mogą jeść nasiona chia? Od kiedy można podać chia niemowlakowi?

Czy chia to polski odpowiednik siemienia lnianego? Właściwości ma podobne, ale wygląda ładniej:)

Nasiona chia czyli szałwia hiszpańska, to produkt z tak zwanej grupy super foods. Co to oznacza? 

Super foods to żywność nieprzetworzona, która w porównaniu do innych produktów zawiera o wiele więcej składników odżywczych i mineralnych. Lista superfoodsów stale się poszerza. To przede wszystkim produkty, które zawierają sporo przeciwutleniaczy, mikroskładników np. żelaza, cynku czy magnezu, a także innych substancji mających wpływ na organizm człowieka.

Superfoodsy powinny znaleźć się w dobrze zbilansowanej diecie każdego dziecka!

Można do nich zaliczyć tak wiele produktów, np:  rośliny kapustne, jagody, grzyby, strączki czy właśnie nasiona lnu czy chia.

Dlaczego warto je jeść? Oczywiście możecie zamiast chia podać dziecku siemię lniane, które ma podobne właściwości i jest naszym polskim zbożem, nieco tańszym niż chia:) 

Chia to:

  • dobre źródło białka i witamin z grupy B,
  • dobre źródło błonnika, dzięki swojej konsystencji wspomaga perystaltykę jelit,
  • źródło wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które są bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, nerwowego i naczyniowego.

Namocz lub zmiel!

Aby przyswajalność składników mineralnych i kwasów tłuszczowych z chia były większe, zawsze pamiętaj by najpierw namoczyć chia lub zmielić w młynku. Dobrym i łatwo przyswajalnym odpowiednikiem jest również olej z chia.

Niemowlak może jeść chia.

Zacznij więc od niewielkiej ilości. Możesz spróbować przygotowawczy taki deser/ pudding na śniadanie:

Składniki:

  • 1/2 szklanki mleka kokosowego/ migdałowego/krowiego
  • 2 łyżki nasion chia
  • sezonowe owoce, u mnie na zdjęciu brzoskwinia ufo:)
  • opcjonalnie: 1/2 kostki gorzkiej czekolady (po 12 miesiącu, bo z pewnością zawiera cukier).

 

Do szklanki wlej mleko, dodaj chia i dobrze wymieszaj. Odstaw do lodówki na godzinę i ponownie sprawdź czy należy wymieszać (czasem nasionka sklejają się i robi się ”glut”, dlatego warto powtórzyć kilka razy tę czynność). Odstaw chia do lodówki najlepiej na całą noc. Rano gdy napęcznieje wymieszaj z owocami np. pokrojonymi w kosteczkę lub wcześniej zblendowanymi na mus. Posyp startą czekolada i podaj dziecku do jedzenia lub picia. 

naczynia z pepą znajdziesz w naszym sklepie, kliknij na zdjęcie!

Ruszyły zapisy do kolejnej edycji kursu rozszerzania diety

BLW ONLINE!

Start kurs 5 października!

 Dołącz już teraz i zyskaj spokój zanim zaczniecie rozszerzanie diety!

7 dni wsparcia w zamkniętej grupie na facebooku oraz 7 lekcji online napakowanych wiedzą i praktycznymi wskazówkami autorek!

Chcesz poznać nasze książki i ebooki z przepisami?
Wszystko to znajdziesz w jednym miejscu – naszym alaantkowymSKLEPIE.
AlaantkowySklep