Niezwykle często w mailach pytacie nas o to, w jaki sposób radzimy sobie z organizacją posiłków na cały tydzień. Brak Wam pomysłów na obiady, nie macie w lodówce wszystkich składników itd… Dziś podpowiadamy jak w prosty, całkiem miły i szybki sposób poradzić sobie z organizacją menu na 7 dni:) To co, zaczynamy?

1. Zawołaj całą rodzinę i usiądźcie do stołu.

2. Weź kartkę i długopis.

3. Zapytaj wszystkich spożywających posiłki domowników o to, KTÓRE Z DAŃ OBIADOWYCH LUBI NAJBARDZIEJ JEŚĆ.

4. Wpisuj na kartce wszystkie odpowiedzi, nawet jeśli się powielają. Zgromadźcie minimum 21 dań (zupy, makarony, mięsa, zapiekanki, naleśniki itd…)

5.Pomyślcie jeszcze o daniach, które jadacie rzadziej, a też Wam smakują.

6. Spójrz na kartkę – brakuje warzyw? Za mało ryb? A może za dużo nabiału? Teraz czas na weryfikację Waszego menu.

7. Ze wszystkich podanych dań obiadowych wybierz 7, które będziecie kolejno gotować od pn- nd:)

 

Proste, prawda? A tu pomysł, jak wielokrotnie wykorzystywać zapisane przez Was pomysły. Nie  sugerujcie się zbytnio nazwami. To tylko pomysły i niektóre dania z bloga.

 

111 12755384_1115289385171311_1529493945_o  12736664_1115289401837976_1855022557_o

Takie same karteczki możecie przygotowac do dań śniadaniowych, czy kolacji i deseru:) Podsuwamy tylko ogólny pomysł, a modyfikacje mogą być przeróżne.

Dziękujemy Joasi z bloga Matka jest tylko jedna za inspirację. Zajrzyjcie na jej bloga, gdzie opisała dokładnie jak planować obiady oraz polubcie jej fb🙂 Pozdrawiamy!