Leniwe muszą być leniwe, to ich główne zadanie. Dlatego robi się je tristras, bo czasu szkoda i energii. A gdy można jeszcze uczynić je wartościowsze… czemu nie! Zapraszamy na zielone leniwe!

składniki:

  • 250 g twarogu półtłustego,
  • duża garść liści szpinaku,
  • 1 małe jajko,
  • 1 ząbek czosnku
  • 2,5 – 3 kopiastych łyżek mąki pszennej.

Szpinak włóż do misy malaksera i zblenduj. Zagotuj wodę w garnku. Do miski przełóż twaróg, dodaj szpinak i rozgnieć wszystko widelcem. Wbij  jajko, dodaj mąkę, wyciśnięty przez praskę czosnek i zamieszaj dokładnie, by składniki się połączyły. Odrywaj po kawałeczku, wielkości orzecha włoskiego i w dłoniach roluj kluskę (kształt kopytek). Postępuj tak z pozostałym ciastem. Rzucaj na gotującą się wodę i gotuj do 3-4 minut od momentu wypłynięcia.

Leniwe podawaj z masełkiem lub ulubionym olejem, np. lnianym.

Jeśli ciasto lepi się, dodaj odrobinę mąki, jednak pamiętaj, że im mniej mąki, tym delikatniejsze ciasto.

 

Jeśli wkrótce rozpoczynacie rozszerzanie diety, a Ty czujesz, że nie jesteś na to gotowa, potrzebujesz wiedzieć więcej, czuć się pewniej – dołącz do grupy kursantów 5 edycji Kursu BLW Online. Ruszamy już 16 września.

Kliknij TUTAJ, by wiedzieć więcej o kursie.