Te racuchy to fajna odmiana od tradycyjnych z jabłkami. Spróbujcie i modyfikujcie do woli, zmieniając owoce na inne, sezonowe. 

Składniki:

  • 350 ml kefiru/maślanki
  • 1 1/2 łyżeczki nasion chia
  • 1 szklanka mąki
  • 1 jajko
  • 1 1/2  łyżeczka sody
  • około 10 truskawek lub inne owoce
  • olej do smażenia

Namocz nasiona chia w kefirze co najmniej 5 g. a najlepiej całą noc. Przełóż kefir do miski, wpij jajko i wymieszaj z kefirem. Dodaj mąkę i sodę. Zamieszaj. Umyj truskawki i pozbaw je szypułek. Pokrój na ćwiartki i dodaj do masy. Zamieszaj. 

Rozgrzej olej na patelni (niewiele, posmaruj tylko patelnię) i smaż z obu stron do zrumienienia. Zachowaj odstępy między racuchami, bo urosną. 

Placuszki będą słodkie, jeśli użyjesz słodkich truskawek. Możesz podać je posmarowane miodem (dla dzieci po roku). 

Chcesz poznać nasze książki i ebooki z przepisami?
Wszystko to znajdziesz w jednym miejscu – naszym alaantkowymSKLEPIE.
AlaantkowySklep