2 porcje 12 miesięcy+

O superowych:) właściwościach jaglanki rozpisywałyśmy się wielokrotnie:) Ale tego tematu nigdy dość. Przypominamy zatem, że jaglanka (m.in.) nie zakwasza organizmu, jest lekkostrawna i pozbawiona glutenu, zawiera krzemionkę, mającą leczniczy wpływ na stawy, zapewnia zdrowy wygląd skóry, włosów i paznokci (trafia do Was mamuśki?:), zawiera także dużo witamin z grupy B oraz składniki mineralne,m.in.: magnez, wapń, fosfor, potas, żelazo.

 

  • Składniki:
  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej;
  • 1 szklanka mleka (roślinne/krowie);
  • 1/2 szklanki wody;
  • 1 czubata łyżka płatków migdałowych;
  • 1/2 łyżeczki miodu ( po 12 m. życia, wcześniej możesz posłodzić np. 1/2 rozgniecionego banana).

Wodę połącz z mlekiem i doprowadź do wrzenia. Kaszę wypłucz na sitku gorącą wodą, wsyp do garnka. Gotuj pod przykryciem, na najmniejszym ogniu przez ok 18 minut. Wyłącz palnik i poczekaj 5 min, aż kasza całkiem napęcznieje płynem. Przesyp kaszę do miseczki. Płatki migdałowe wysyp na sucha patelnię i praż chwilę, aż lekko zbrązowieją.

Ciepłą (nie gorącą) kaszę polej miodem i posyp płatkami.

Smacznego:))

 

1 2

Chcesz poznać nasze książki i ebooki z przepisami?
Wszystko to znajdziesz w jednym miejscu – naszym alaantkowymSKLEPIE.
AlaantkowySklep