Ile wody dziś wypiliście?

Powiecie, że temat nuda, temat oczywistość i temat ostatnio w kółko wałkowany. Ale nie…

To nie jest post o istocie picia wody. To post o istocie picia KONKRETNEJ ILOŚCI WODY.

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie zawarte w poście. Ile DOKŁADNIE wody dziś wypiłaś Ty i Twoje dziecko? Jeśli wiesz, doskonale, jeśli nie wiesz, to oznacza, że musisz coś zmienić. Dlaczego my o tym? Dlaczego się czepiamy, skoro mowa o piciu wody już była? Otóż jesteśmy o jedno doświadczenie do przodu, a w zasadzie Ania jest. Co się wydarzyło?
Kolejny dzień upału, więc ciężarna wie, że pić trzeba. Pije wodę. Wiadomo. Świadoma jest. Ile pije? Nie wie. Przecież pije. Pamięta, że trzeba, więc po wodę sięga. Zaczyna się źle czuć. Myśli „na dworze piekło, więc jak mam się czuć, normalka”. Z godziny na godzinę jest gorzej, ale jakoś leci. Pojawiają się wymioty, tylko jedne ale ostre. Myśli „Ta zgaga mnie wykończy” Probuje pić, ale słabo idzie, bo mdli i zgaga. Zmęczona zasypia, bo wieczór. Rano niby lepiej, ale snuje się po domu, choć zadowolona, że nie wymiotuje. I tak do południa, noga za nogą, tłumacząc swoje samopoczucie pogodą, ciążą i darami losu. Woda, rzecz jasna, się pije. Nagle słabnie. Dochodzi do siebie, wstaje i słabnie ponownie. Diagnoza lekarza – odwodnienie. Pada pytanie przed sama sobą
„ILE KONKRETNIE WYPIŁAM WODY?”
Spokojnie, już ok. Ania doszła do siebie za pomocą tony wody wysokomineralizowanej. Wiadomo, że na co dzień się jej nie pije, ale w tym przypadku zdziałała cuda.
Dlatego teraz liczę. DOKŁADNIE LICZĘ, ile wody wypijam. Ja i moje dziecko. Bo tylko tak kontroluję, czy zapewniam organizmowi ODPOWIEDNIĄ porcję nawodnienia. Nie, że zapewniam mu wodę, ale chodzi o jej odpowiednią ilość. Nie ma innej opcji. Samo pragnienie, odruch nie wystarczy.

POLICZ. KONTROLUJ. SPRAWDŹ.

I jeśli za mało, pij więcej i częściej. Tak samo z dzieckiem. Jeśli widzisz, że wypija za mało, proponuj częściej. Nie polegaj na swojej pamięci „Przed chwilą mu chyba podawałam”. Sprawdź po prostu.

❗️Dla przypomnienia, ile wody powinniśmy pić?

💦Niemowlaki do 6 miesiąca – mleko na żądanie

💦dzieci do 1 r.ż około 800 ml

💦dzieci starsze około 1500 ml

💦dorośli – około 2 l wody

💦kobiety w ciąży i karmiące piersią – około 2,5 l wody

Wiadomo, że w upałach nawet więcej.

Mowa tu (w kwestii dorosłych głównie) o wodzie wypijanej, nie tej zawartej w innych produktach czy napojach np. kawa, herbata, owoce itp.

Dzieci powyżej 6 m. karmione nadal piersią nawadniane są w ten sposób dodatkowo, więc wiadomo, że ilość tej wody liczona jest inaczej.

Na dworze nie panują normalne warunki i nie zapowiada się, by było inaczej, dlatego trzeba dla siebie i swojego dziecka robić więcej.
Zatem:
ILE DOKŁADNIE WODY DZIŚ WYPIŁAŚ TY I TWOJE DZIECKO?

*zdjęcie główne należy do sh2op.pl